TERAPIA LOGOPEDYCZNA
Prowadząca: mgr Ewa Worwa
Na całokształt rozwoju dziecka i jego powodzenia w szkole w dużej mierze wpływa mowa. Jest ona atutem w nawiązywaniu kontaktów społecznych, daje możliwośc precyzyjnej komunikacji, stanowi narzędzie w zdobywaniu informacji, pozwala na wyrażanie własnych sądów, uczuć i upodobań. Profilaktyka logopedyczna ma na celu usuwanie, likwidowanie wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów dzieciom mającym trudności z mówieniem, rozumieniem, pisaniem i czytaniem.
W pracy logopedycznej stosujemy zasadę indywidualizacji. Środki, metody i pomoce dostosowywane są do możliwości psychofizycznych dziecka, oraz do rodzaju zaburzenia. Wybór metody zawsze jest uwarunkowany rodzajem zaburzenia, wiekiem i mozliwościami dziecka. Opróczmetod logopedycznych stosowanych na zajęciach (czyli ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, usprawniające motorykę i kinestezję narządów mowy, słuchu fonematycznego) stosowane są takie metody jak:
TERAPIA PSYCHOLOGICZNA
Prowadzący: mgr Adam Handzel
Pracę terapeutyczną poprzedza diagnoza czynników i mechanizmów mających wpływ na pojawianie się określonych trudności i problemów. Po ujawnieniu potrzeb terapeutycznych dziecka szuka się sposobów ich realizacji. Uczeń powinien coraz lepiej rozumieć siebie i otaczający go świat oraz nabywać wiedzę o sobie samym jako podmiocie swoich deecyzji i brać odpowiedzialność za swoje mysli , słowa, uczucia i zachowanie. Terapia psychologiczna (psychoterapia) jest więc formą pomocy dla osób doświadczających trudności emocjonalnych, kryzysów, ale także pragnących lepiej poznać i zrozumieć siebie. Jest to pewnego rodzaju rezonans poznawczy i emocjonalny na zachowanie się ucznia na terenie szkoły. Jej celem jest zmiana przeżywania oraz zachowania które przyniosą więcej satysfakcji zarówno sobie jak i otoczeniu. W efekcie uczeń jest mobilizowany do różnych form aktywności na miarę swoich mozliwości i potrzeb. Ponadto oferta edukacyjna (terapeutyczna) jest adekwatna do założeń podstawy programowej oraz zadań statutowych placówki.
|